theoenjanet.reismee.nl

Le Mont Saint Michel

Zoals gezegd, vandaag naar Le Mont Saint Michel. Hier zijn we 2 keer eerder geweest: een aantal jaar geleden in november en een aantal jaar geleden in mei. Beide keren was het rustiger als nu. Dit keer waren er diverse groepen scholieren die de straatjes en trappen van Le Mont bevolkten. Maar toch hebben we alles mooi kunnen zien. Het is en blijft een prachtige beleving om daar rond te lopen. We hebben wel het idee dat het steeds commerciëler wordt. Er was nu zelfs een souvenirshop in de kerk zelf. Dat stuit mij eigenlijk tegen de borst maar het was niet anders.

Na een bezoek aan de abdij nog even lekker gegeten, met uitzicht op de baai. Kost wat, maar dan heb je wel een mooi uitzicht.

's-avonds nog even lekker uit eten geweest en morgen weer verder richting het noorden.

Het plan was om naar idee van Rommy in de avond ook nog even naar de berg te fietsen, maar het fietspad was te donker. Dat gaan we dus niet meer doen. Na het eten konden we hem in de verte zien en de verlichting was niet spectaculair genoeg om door het pikkedonker erheen te fietsen.

Willem

Waar zijn de foto’s van St Michel?

Janet en Theo Degenhart

Die komen morgen. Ik had er zoveel gemaakt dat het te lang duurde omze te uploaden.

Rommy

Wat lief dat jullie er aan dachten om nog terug te gaan. Wij konden er toen met de pendelbus naar toe. Die rijden waarschijnlijk in het zomerseizoen wat langer door.

De berg is idd niet super verlicht. Zouden ze ook veel meer kunnen doen😂
Vanaf de berg zelf was het wel mooi, in het donker zijn al die souvenierwinkels wat minder aanwezig en je proeft de sfeer meer.

Wat hebben jullie weer een gave vakantie!