theoenjanet.reismee.nl

een reisdag

Eerder deze reis opperde Theo dat we op de terugweg, vanuit Chauteau Bertinerie, misschien wel richting Le Mont Saint Michel zouden kunnen gaan. Dat ligt op één reisdag afstand van Bertinerie. Aangezien de weersvoorspelling voor morgen droog is vonden we dat beiden wel een goed idee. Je wil daar ook niet heen als het regent. Onderweg nog een supermarkt opgezocht om toch wat Franse lekkernijen mee naar huis te nemen. En Willem, helaas, hier hadden ze niet de cocosballen.

Er zit op 5 km van Le Mont Saint Michel een camperplaats van Le Pass'Etappes - waar we goede ervaringen mee hebben. Je houdt de pas bij de slagboom, die gaat open. Je zorgt dat er bij vertrek voldoende geld op de pas staat en je kan alles helemaal zelf, zonder tussenkomst van een receptie regelen. Nu is dit wel een hele grote, er kunnen 180 campers staan. Dan zal er vast wel plek zijn.

Dat blijkt gelukkig inderdaad waar. Op loopafstand zitten enkele restaurants, wat wil je nog meer. Nou, dat je ook naar buiten kan. Man man man wat kwam het vanmiddag met bakken naar beneden. Toen we aankwamen viel het nog wel mee, maar later leek het of de hemel opengebroken was. Dan maar niet uit eten. Een lekkere pasta Carbonare gemaakt. Gaat er altijd wel in. Morgen als we moe zijn van een dag slenteren in Le Mont Saint Michel gaan we wel een restaurantje uitzoeken.

Rommy

Ohh heel nieuwsgierig hoe jullie Mont Saint Michel ervaren. Wij vonden het veel te toeristisch en veel mensen hadden een paraplu voor de meeuwen mee.

Zijn in de nacht teruggegaan en dat was heel bijzonder.

Veel plezier!

Janet en Theo Degenhart

we hebben er van genoten. Maar het was op het fietspad te donker om in de avond terug te gaan.