theoenjanet.reismee.nl

picos

We hadden bij "we zijn er bijna" gezien dat het natuurgebied "Picos de Europa" heel mooi was. Aangezien we er toch in de buurt zijn wilden we daar ook zeker een keer overnachten.

De rit ernaartoe was prachtig. Het eerste deel zaten we nog in de mooie omgeving van Arnedillo. Het middenstuk was echter heel saai, dorre landschappen en snelweg, maar het laatste stuk was weer heel mooi. We kwamen al wat meer in de richting van de Picos. Het werd langzamerhand wat onherbergzamer. Onderweg niet zo gezellig kunnen lunchen: als je ze nodig hebt zijn er geen parkeerplaatsen. En toen die er wel was, een grote vlakte bij een tankstation, ging het ook nog eens regenen. Nou was dat de reden dat we vandaag verder gingen, maar toch. Onderweg ook één van de 90 beelden van de stier gespot.

Eenmaal in de Picos aangekomen was het ene uitzicht nog mooier dan het andere. Ik heb geprobeerd het vast te leggen op de gevoelige plaat, maar dat komt natuurlijk niet over. Aangekomen op de camping bleek die niet 24 oktober te sluiten, maar overmorgen. Vanavond nog wel even lekker in het restaurant van de camping kunnen eten. Morgen hebben ze een seizoensafsluitingsfeest voor de medewerkers. We mogen wel ook op het feest komen, maar dan zijn we de buitenstaanders, daar hebben we geen behoefte aan. Dus morgen alleen een wandeling maken en daarna weer door.