theoenjanet.reismee.nl

11 oktober

Vandaag een dagje in Arnedillo. De camperplaats is eigenlijk niets meer dan een parkeerplaats met groenstrook met picknickbankjes, maar dat is voor ons voldoende. Na enig zoeken hebben we de Villa Verde gevonden. Al snel fietsten we door de tunnel en het Spaanse "platteland" in. Wat een mooie omgeving is dit. Vergeet niet om even op de fotopagina te kijken. Onderweg diverse plaatjes geschoten. Wat ook leuk was om te zin onderweg was de oogst van de olijven. Een trekker gaat door de boomgaard. Die heeft één of ander apparaat achter de trekker. Die zet hij tegen een olijfboom aan, een soort van (canvas?)cirkel vouwt zich om de boom heen, hij schudt eraan en alle olijven vallen in dat doek. En op naar de volgende boom. Geweldig om een keer te zien.

Een rondje fietsen is hier niet te doen met al die rotsen dus het werd een retourtje naar het volgende dorp. Weer terug in Arnedillo even een stukje langs de rivier gefietst en weer naar de CP. Wat er niet bij stond is dat het laatste stuk héééél stijl is. Maximale ondersteuning, laagste versnelling en het ging netaan.

Vanmiddag nog even een geitenpaadje achter de camping opgewandeld. Ook al zo'n uitdaging. Klein stukje gewandeld en verder niets.

Straks even kijken of we nog een leuk restaurantje kunnen vinden.