theoenjanet.reismee.nl

9 oktober

Vandaag een dagje rust bij de wijnboer op het erf. Vanochtend eerst wat uitgeslapen, ontbijt met een gebakken eitje, koffie, de afwas. De gewoonlijke zaken bij een dagje op de camping/Camperplaats.

Daarna was het plan om een route te fietsen via Komoot. Theo had een route gevonden die 33 km zou zijn. Dat leek ons een ideale afstand. Zonder zorgen van start gegaan. Maar je voelt waarschijnlijk al een maar aankomen, het was niet zorgeloos. De route was ouder dan de wegen zoals ze nu zijn. Op een gegeven moment gingen we dwars door een veld waar gewassen hadden gestaan. Maar goed, het leek nog een weg dus stug doorfietsen. Even later werd het wat minder goed begaanbaar en ging de route toch daarlangs. In Nederland als er bosjes langs de weg staan, kan je die enigszins opzij duwen tijdens het fietsen. Het blijkt dat dat hier minder verstandig is, hier zijn de bosjes prikkelstruiken. Dat vond mijn arm niet zo leuk. Maar goed, even deppen met een zakdoekje, laten drogen en het geneest wel weer. Wat minder was, was dat de route verderop een afslag naar rechts ging waar je nu niet meer mocht fietsen. We hadden geen zin in een bezoekje van de Guardia Civile dus dan maar rechtdoor gefietst. Helaas hield deze weg verderop gewoon op. Toen zijn we maar terug gefietst en hebben we verder gewoon lekker relaxed. Het is tenslotte vakantie.

Later in de middag was de shop van de wijngaard open en konden we de wijnen proeven. We kregen er een uitgebreide uitleg bij en uiteraard hebben we ook het nodige gekocht. Hierdoor is een gratis verblijf bij de wijnboer op het erf uiteindelijk toch duur, maar ja, we hebben wel een heerlijke champagne voor oud en nieuw en overheerlijke rosé en witte wijn.

Morgen trekken we verder naar het westen, we zien wel waar we dan weer uitkomen.

Willem

En de boules de coco?

Janet en Theo Degenhart

Die zullen we dit jaar niet aanvullen helaas.

Gerard

Klinkt goed niks mis mee.