theoenjanet.reismee.nl

dag 30, het laatste stuk

Aan alle goede dingen komt een eind. Zo ook aan deze fantastische reis die wij hebben gemaakt. Wat hebben we genoten:

Van alle mooie uitzichten die wij langs hebben zien komen.

Van de belevenis op de Noordkaap.

Van alle mooie en leuke reacties die wij via diverse wegen mochten ontvangen van ons reisverslag.

Maar vooral, van 1 maand vrijheid om te gaan en te staan waar je wilt.

In heel Scandinavië mag je je camper neerzetten waar je maar wilt. Het zonnepaneel op het dak zorgde voor voldoende stroom, middels de omvormer konden we die voor alle apparaten gebruiken die we maar wilden (zoals bijvoorbeeld een lekker kopje Nespresso), de koelkast kon dan op de gasfles aangesloten, wc hadden we ook zelf aan boord. Omdat veel camperaars dit doen hebben ze in Scandinavië ook veel mogelijkheden om de camper te servicen: vers water bijvullen, vuil water lozen, wc schoonmaken. We hebben ook op campings gestaan. Het contact met anderen was dan ook wel weer fijn.

Op de terugweg vandaag hebben we eigenlijk alleen op de snelweg gereden, dat was dan weer wat saai, maar het schiet wel lekker op zo op de laatste kilometers. Daar hebben we er overigens 7.250 van gereden deze vakantie.

We kijken terug op een heerlijke vakantie, een prachtige reis en een mooie ervaring rijker. En we zijn alweer bezig om de volgende reis te plannen. Dit smaakt naar meer.