theoenjanet.reismee.nl

Dag 28, nog een dagje Bastad

Een slimme camperaar kijkt vooruit. Niet alleen naar het reisplan maar ook naar zaken die het reisplan kunnen veranderen. Zoals bijvoorbeeld het weer. Als het lekker weer is ben je liever buiten, bijvoorbeeld op een camping, en als het regent is het niet erg om kilometers te maken.

Wij hadden oorspronkelijk het plan om vandaag weer verder te reizen naar Zuid-Denemarken/Noord-Duitsland. Daar dan vrijdag een dagje op de camping en zaterdag door naar huis. Maar.....de weersvoorspelling voor de hele omgeving is vrijdag regen. Dan wil je niet op de camping zitten. Dus het plan aangepast en een dagje langer op de camping gebleven. Aangezien we gisteren al een flinke fietstocht gemaakt hebben hadden we daar vandaag niet zo'n zin in. Bastad ligt aan zee en heeft een haven. Dus dan maar even in de haven kijken. Lopend werd toch net te ver en het treintje wat vanuit de camping gaat, nou nee, geen goed idee. Toch maar de fietsen gepakt en naar de haven gefietst. We hadden geen idee waar we exact moesten zijn, maar als je naar het water fietst en dan richting de haven, dan moet het goed komen. We bleken een leuke route door de duinen gevonden te hebben. Niet altijd even makkelijk fietsen maar wel leuk.

Wat hadden we daar een geluk: daar was net een wedstrijd jetsurfen bezig. Dat hoorden we al van een afstand. Toen we bij de haven aankwamen was de wedstrijd nog bezig. Voor de leek niet echt spannend: ze gaan zo hard mogelijk om de boeien heen en dat is het. Maar daarna was de vlaggenparade. Die vond ik wel leuk: van alle landen een deelnemer die achter de marshalls aan moesten varen met de vlag in de hand. Dat ging best wel met een behoorlijke vaart dus daar waren de golven. Ze probeerden allemaal zo mooi mogelijke sprongen te maken. Dat was spectaculair.

Morgen dus weer verder rijden. We zullen wel zien waar we morgen weer staan.

Rommy

Hé bijna vakantiegangers af.. wat een gave vakantie hebben jullie gehad zeg. Leuk om af en toe mee te lezen:)

Ongevraagde tip trouwens nog.. hebben jullie ook aan Polarsteps gedacht? Kun je ook vrienden volgen en zie je de route.

Hele mooie laatste dag (regent ook in Makkum) en dan nagenieten.

Groetjes, Rommy

Janet en Theo Degenhart

Hoi Rommy,
We hebben een prachtvakantie. Helaas idd bijna voorbij. We hebben zeker wel aan Polarsteps gedacht. We volgen ook mensen op Polarsteps, maar dat is helemaal ontworpen voor 1 persoon, op de mobiele telefoon. Wij wilden samen een blog en op de laptop. Daar is Polarsteps minder geschikt voor.