theoenjanet.reismee.nl

dag 24, afzakken richting het zuiden

Aangezien de laatste week is ingegaan hebben we ervoor gekozen om vandaag flink wat uren in de camper door te brengen en verder af te zakken naar het zuiden. Om de fotoserie niet te "saai" te maken geen foto's hiervan. Het ene meer verschilt niet zo veel van het andere meer. Het ene bos lijkt erg op het andere bos. Het blijft wel prachtig om hier doorheen te rijden.

Mooi moment om stil te staan bij wat andere belevenissen onderweg. De verkeersborden dit keer. Internationaal geldt dat een driehoeksbord met een rode rand betekent: pas op. Als er een dier in het midden afgebeeld staat snap je waar je voor op moet passen. De borden met koeien en schapen kennen we van thuis ook. Die met een eland of een edelhert zijn voor ons nieuw, maar snappen we ook wel. Moeilijker wordt het als er een Noorse tekst onder staat. Dan weet je dat je ergens voor moet oppassen, maar waarvoor? Vaak blijkt al snel wat er bedoeld wordt, bijvoorbeeld wegwerkzaamheden. Die zijn duidelijk. Anders wordt het als er onder het bordje staat: "ferist". Die hadden we vandaag. Toen niet bleek waar dit bordje voor waarschuwde heb ik het opgezocht. Volgens Google translate betekende dit: "op vakantie geweest". Die snapten we dus echt niet. Bij de tweede keer het driehoeksbordje met daaronder de tekst ferist zat - net als bij het eerste bordje - een wildrooster. Tussen de wildroosters liepen er inderdaad schapen langs en op de weg. We houden het er maar op dat Google toch ook niet altijd alles goed weet.

We staan weer aan een meer. Morgen wordt het heerlijk fietsweer. We gaan waarschijnlijk proberen om rondom het meer te fietsen.