theoenjanet.reismee.nl

dag 22, naar Trondheim

Vandaag weer een stuk naar het zuiden gereden, de bestemming is Trondheim.

Ik had wel weer allerlei foto's kunnen delen van de mooie uitzichten van onderweg met veel natuur, eindeloze bossen, uitgebreide waterpartijen etc. Maar vandaag wat anders: ervaringen van een roadtrip:

Als eerste moet je weten dat de weg waar wij op rijden - de E6 - een tweebaans weg is, dus inhalen kan alleen als er geen tegenligger is en de weg recht is. Dat is dus niet zo vaak, zeker voor een camper lastig inhalen.

Het eerste half uur wilde het maar niet opschieten. We zaten achter een Noor die constant zo'n 10 km langzamer reed dan toegestaan. Dit hebben wij eerder meegemaakt onderweg, maar diegene ging op een gegeven moment aan de kant om de file achter hem/haar door te laten. Deze meneer niet. Nu hebben wij geen haast want we zijn op vakantie, maar op den duur gaat het toch irriteren. Als je dan in een dorp rijdt waar je maar 40 mag en je voorganger gaat maar 30 wordt het toch irritant. De voorganger dit duidelijk gemaakt en hij minderde dusdanig vaart zodat wij erlangs konden. Zodra wij naast hem reden meerderde hij weer vaart en konden we er toch niet langs. Het ging van kwaad tot erger. Gelukkig kwam er een tankstation die "goedkoop" was. Wij tanken en we hebben hem niet meer gezien.

Goed en wel weer onderweg kwamen we een "camper" tegen met als landenteken "KOR". Waar zou dat nou vandaan komen? Dat bleek dus Zuid-Korea te zijn. Je komt hier dus echt van alles tegen onderweg. Gelukkig konden we deze wel inhalen want ook deze ging erg langzaam.

Toch kwamen we vroeg in de middag in Trondheim aan op de camperplaats die we hadden uitgezocht. Een camperplaats van 88 plaatsen moet toch om half 3 nog voldoende plaats hebben. Niet dus. Helemaal vol. Er reden al een paar campers rondjes om te zoeken naar een plekje. Dat werd hem dus niet. Nu zit er gelukkig nog een camperplaats in Trondheim dus daar maar naartoe gereden. Die had gelukkig nog wel plek. Deze zit helaas verder van het centrum vandaan dus morgen maar op de fiets erheen in plaats van vanmiddag nog wandelend en morgen nog een keer.

Benieuwd wat Trondheim te bieden heeft. We gaan het zien morgen.

Willem

Echt irritant zo’n chauffeur. Ondanks dat je vakantie hebt. Gauw vergeten en door met jullie mooie vakantie. Moeten Syta en ik volgend jaar ook maar eens doen. Staat nog op de bucket list. Groetjes, Syta en Willem.

Janet en Theo Degenhart

Als je ooit de kans hebt om dit te doen, zou ik dat zeker doen. Het is echt prachtig om te doen.