theoenjanet.reismee.nl

dag 20, terug de poolcirkel over

Vandaag op de idyllische locatie aan de rivier wakker geworden. Rustig aan ontbeten, inpakken en weer verder naar het zuiden rijden.

Onderweg zijn we gestopt bij het Arctic Cirkle Centre. Dat is een locatie die op de poolcirkel ligt. Ik moet zeggen dat de Noren er heel wat meer van maken dan de Zweden. Er was een mooi centrum opgebouwd, er draaide een video en uiteraard kon je er heel veel souvenirs kopen. Je kon er ook een stempel krijgen als bewijs van het passeren van de poolcirkel. Volgens mij was dit de eerste keer dat wij post naar onszelf hebben gestuurd. :)

We staan vandaag weer op een camping, weer even makkelijk kunnen douchen, wasmachine aan en lekker relaxen. Morgen maar weer eens een dagje niet rijden. Het lijkt erop dat we hier in de buurt mooi kunnen wandelen. Bovendien staan we weer aan een rivier, waar je dit keer wel mag vissen, in tegenstelling tot de locatie gisteren. Theo wil morgen kijken of ze een beetje willen bijten.