theoenjanet.reismee.nl

dag 19, verder naar het zuiden

Vandaag zijn we weer een stukje zuidelijker gegaan. Tijdens de lunch stonden we aan een meertje. Helaas geen picknickbankjes dus onze eigen krukjes maar even uit de camper gehaald. Uiteindelijk zijn we terechtgekomen op een parkeerplaats aan een riviertje. Vlakbij is een hangbrug waar je maar met 1 persoon tegelijk overheen mag. Beetje spannend wel, maar geweldig om overheen te wandelen.

Onderweg de boodschappen weer aangevuld. De voorraden waren aardig op geraakt. We hebben nu weer volop keuze in noedels, pasta, groentes etc. We hadden toch een aardige voorraad meegenomen. Maar zoals eerder gemeld: als je (zoals nu) midden in de natuur staat ben je geheel op jezelf aangewezen.

Inmiddels staan we weer een half uurtje van de noordpoolcirkel vandaan. Morgen naar de Noorse variant van het passeren van de poolcirkel. Die schijnt toch wat mooier te zijn.

Inmiddels zijn we weer zover zuidelijk dat de zon weer een paar uur ondergaat. Echt donker wordt het nog niet maar het is al wat.