theoenjanet.reismee.nl

dag 18, dagje in Narvik

Vandaag niet met de camper op pad. We staan op de parkeerplaats van de kabelbaan. Die heeft ook speciale voorzieningen voor campers op P3: hier zijn diverse stroompunten en we hebben een code voor het toiletgebouw. Dat ligt alleen ergens in de diepte (bijna 1000 passen en 8 trappen volgens de Garmin). Maar alles is wel aanwezig.

Als je dan toch zo dicht bij de kabelbaan staat dan toch maar even omhoog. Gewapend met extra drinken en een rol koekjes in de rugzak wij in de kabelbaan. Bleek boven echt een skigebied te zijn. Het bovenste deel van de kabelbaan was niet in werking. Het pad verder naar boven was een soort van klimbaan. Niet echt wat wij gedacht hadden. Zo ver "gewandeld" als we durfden en toen toch maar weer terug gegaan met de kabelbaan.

Als alternatief hadden we bedacht om met de fiets naar Narvik te gaan om te lunchen. De heenweg was goed te doen: in zo'n 2,5 km een hoogteverschil van bijna 200 meter. Heerlijk gegeten in Narvik, wat souvenirs gescoord en weer terug naar de camper. Toen we daar aankwamen eerst maar even onder de douche, ook al was het hok dus in de diepte.

Verder lekker niks gedaan vandaag, beetje boekje lezen, radio Olympia luisteren om de spelen te volgen en verder dus helemaal niets.

Morgen rijden we weer verder richting het zuiden.

Willem

Echt een vakantiedagje dus 👌