theoenjanet.reismee.nl

Dag 16, over de Lofoten

Vandaag vanaf de camperplaats vertrokken richting de Lofoten. Gisteren hadden we al op de weerradar gezien dat het in de loop van de dag zou gaan regenen, zo ongeveer tot zondag halverwege de dag. Het is niet anders. Bij het ontbijt toch nog lekker buiten kunnen zitten, weer eens met een lekker gebakken eitje met spek. Jammie.

Het grootste gedeelte van de dag toch nog met droog weer kunnen rijden. Ook lekker bij droog weer kunnen lunchen. Alleen was er helaas geen picknicktafel meer beschikbaar. Dan toch maar in de camper een bammetje eten.

Maar terug naar de Lofoten. Wat een prachtige omgeving. Echt een schitterende route gereden vandaag. Ga je een bochtje om, is er weer een prachtig uitzicht. Ik heb een selectie op de fotopagina gezet. en zoals iedereen wel weet, de immense grootte van het landschap komt niet over op de foto's. Maar toch.

Nu op een camping die aan het water ligt. Heerlijk aan het strand. Alleen is het niet zo prettig in de regen aan het strand. We hebben wel een mooi uitzicht over de Noorse zee vanuit de camper.

Morgen weer verder rijden richting het zuiden. We zien wel waar we dan weer eindigen.

Rommy

Al meerdere vrienden gehoord over het indrukwekkende van de Lofoten en vooral dat het weer niet altijd meewerkt helaas.

Zonder zon ziet het er echter ook prachtig uit.