theoenjanet.reismee.nl

dag 11, de eerste kilometers van de terugreis

Voordat we aan de terugreis beginnen hebben we eerst nog het fenomeen van de zomernacht op de Noordkaap. Wat een belevenis is dat. Dit had ik echt onderschat.

We hadden gelukkig een mooi plekje aan de rand van de parkeerplaats gevonden. (Theo noemt het de camping maar het was gewoon een parkeerplaats met een toiletgebouw). Eerst even rondgekeken, er bleek niet veel te doen. Dan maar weer naar de camper. Een rosétje drinken, wat eten maken, spelletje spelen etc etc. De zon was mooi te zien, maar niets spectaculairs. Rond een uur of 11 weer naar buiten gegaan om het spektakel aan de hemel te aanschouwen. Je denkt, een ondergaande zon. Dat leek ook zo. De lucht kleurde oranje, het werd kouder (overdag boven de 20, nu rond 12 graden). Maar de zon gaat niet onder. Hij blijft even aan de horizon staan en gaat dan weer omhoog. Je ziet ook dat het weer lichter gaat worden en ook wordt het weer warmer. We hadden beiden eenzelfde gevoel erbij als destijds bij de zonsverduistering. Het was een heel aparte ervaring. En zie dan maar eens te gaan slapen als de zon volop op de camper staat te branden. Wilde niet zo best lukken.

Toch de volgende dag weer rond een uurtje of half negen wakker en weer op rit. Het idee was om de vogelsafari te doen, maar dat werd een beetje aan de prijs (€335,= voor 2 personen). Ik heb het diverse keren nagekeken en omgerekend want ik kon het niet geloven. Maar het was echt zo duur. Dat gaan we dus niet doen. Dan maar weer kilometers maken richting Noorwegen/zuiden. Maar zien waar we vanavond uitkomen en morgen weer een dag.

Het grootste deel bleek exact de route van gisteren maar dan in omgekeerde richting. Toch maar een stukje verder. De camperplaats die we uitgezocht hadden bleek vol dus de volgende op de route opgezocht. Dat bleek een camping met een pracht van een uitzicht. Morgen maar weer een rustdagje, de fietsen mogen er weer uit.

Vergeet vooral niet op de fotopagina te kijken, wij vinden de foto's spectaculair.

Leuk dat je weer meegelezen hebt.