theoenjanet.reismee.nl

Dag 9, lunchen in Finland

Het was in verhouding maar een kort stukje, maar we zijn door Finland gereden. Toevallig tijdens de lunch dus we zijn er zowaar ook even gestopt.

Het was weer een prachtige route vandaag. Het landschap is duidelijk aan het veranderen, de grote dennenbomen hebben plaats gemaakt voor veel kleinere loofbomen. Ook nu uiteraard weer diverse meren gepasseerd. Deze weer uitgebreid op de foto gezet.

We hebben dagenlang bordjes langs de kant van de weg gezien "pas op voor elanden" maar geen eland gezien in heel Zweden. We zijn de grens met Finland amper over en ja hoor, de eerste eland gespot. Direct al twee. Het waren weliswaar kleintjes, maar toch. Het viel op dat in Zweden bijna langs de hele route hekken langs de kant van de weg staan en in Finland niet. Je ziet ze dus niet alleen, ze lopen gewoon langs en op de weg. Echt uitkijken dus.

Een ander vreemd fenomeen is dat het niet donker wordt. De zon gaat onder om 23:59 uur en weer op om 00:00 uur. Het is dus exact 1 minuut nacht. Heel bijzonder.

Morgen reizen we weer verder, dan hopen we op de Noordkaap aan te komen. Nog een paar honderd kilometer.