theoenjanet.reismee.nl

Dag 8, dagje Pajala

Vandaag besloten om een rustig dagje te houden. Eerst heerlijk ontbeten met een gebakken eitje. Daarna maar een keer een was gedraaid. Dan konden de (nog natte) spullen van eergisteren ook even opgefrist worden. Terwijl de was aan het draaien was even naar het dorp gelopen voor een brood. Helaas konden we geen verse bakker vinden dus moesten we het doen met supermarktbrood. Het is niet anders. Omdat het toch vakantie is ook van een kopje koffie met een gebakje op het terras genoten.

Vanmiddag was het oorspronkelijke plan om een stukje te gaan fietsen. Volgens de camping eigenaar konden we de ene kant op 5 km fietsen en zouden we bij een stroomversnelling in de rivier komen, 16 km de andere kant op is een moeras en een prachtig natuurgebied. Maar die 16 km zou dan wel langs de grote weg zijn. Terwijl we hierover nog in dubio zaten betrok de lucht en hoorden we gedonder in de verte. Dan toch maar niet fietsen en een middagje op de camping blijven. Ook geen straf. Lekker Tour de France kijken, bergetappe is altijd leuk. En ondertussen boekje lezen. Het zijn maar buitjes en onder de luifel zitten we droog zullen we maar zeggen.