theoenjanet.reismee.nl

dag 7, de poolcirkel over

Vanochtend konden we de spullen afdrogen en in de garage van de camper zetten. Wat een regen is er gisteren op ons neergedaald, niet normaal.

De kleding die we aan hadden tijdens de fietstocht zijn dus niet droog geworden. Nu maar in een emmer meegenomen en op de volgende camping is een wasmachine en droger. Nadat we het water hadden bijgevuld, geloosd etc. zijn we en route gegaan. Onderweg eerst nog de boodschappen gedaan (anders hadden we geen lunch) en getankt.

Op de fotopagina is te zien wat we de hele dag hebben gezien: bomen en bomen en bomen, afgewisseld met een enkel meer/waterpartij. Enerzijds was het een prachtige route maar anderzijds heb je de bomen op een gegeven moment wel gezien.

Halverwege de dag zijn we de poolcirkel gepasseerd. Onderweg had ik al wel wat gelezen over het passeren van de poolcirkel, maar dat was allemaal in Noorwegen. Het passeren van de poolcirkel op deze route viel wat tegen, zie de fotopagina. Maar desalnietemin zijn we wel de poolcirkel gepasseerd.

Vandaag geen mooie foto tijdens de lunch omdat we deze in de camper hebben moeten nuttigen. Het regende onderweg nogal.

Gelukkig was het droog toen we op de volgende camping aankwamen. Deze ligt aan een rivier met prachtige uitzichten. Morgen maar even afwachten wat het weer brengt. Misschien even naar het dorp, of Theo aan het vissen. We zullen zien wat de dag ons brengt. Dat is het mooie van vakantie.

Monique

Wat zou er dan zo bijzonder moeten zijn aan de poolcirkel passeren?

Janet

Het is toch een mijlpaal, de poolcirkel passeren. Het schijnt dat het in Noorwegen imposanter is. Met een heel infocentrum en zo.