theoenjanet.reismee.nl

Dag 4, prachtige route

Vanochtend weer op tijd vertrokken. Voor we echt en route waren eerst de auto volgetankt met diesel en wat boodschappen gedaan. Toen de route vervolgd richting de Noordkaap. Wat een prachtig land is Zweden. Het is alsof je de hele dag door een ansichtkaart rijdt. Ik kan met niet voorstellen dat je via de snelweg ook zulke uitzichten hebt. Voor de lunch hadden we een prachtig plekje op een bankje aan een meer gevonden. Eigenlijk niet zo vreemd, gezien de vele meren die we tegenkwamen, maar toch.

Na de eerste stop een camperplaats uitgezocht voor de nacht die een enigszins andere route aangaf. Deze maar gevolgd. Bleek dat Maps een route via onder andere zandwegen had bedacht. (zie het fotoblog). Gelukkig was dat maar een klein deel van de route. Toen we de zandweg afkwamen de eerste de beste camping opgereden die we tegenkwamen. Die lag aan een futuristisch meertje. Het idee was om vanmiddag nog een stukje te wandelen, want beweging krijgen we deze dagen niet zo veel. Toen we goed en wel de camper hadden geplaatst ging het direct regenen. Nu dus eerst maar relaxen, hapje eten en misschien vanavond nog een wandeling. Het blijft hier in het hoge noorden uiteindelijk heel lang licht haha.

Kees

We kunnen bijna niet wachten op de verslagen om mee te genieten