theoenjanet.reismee.nl

Dag 3, Zweden bereikt

Vanochtend waren we voor ons doen al vroeg klaar voor vertrek: even na half 10 waren we al op weg. Dat kwam wel goed uit want we wilden vandaag flink wat kilometers maken.

De Sontbrug tussen Kopenhagen en Malmö was heel indrukwekkend. Hoog en lang. Deze is te zien in het tabblad foto's.

Na de Sontbrug ben je direct in Zweden. Maps op de Noordkaap gezet en we zouden nog zo'n 26 uur moeten rijden. We zien wel hoe het loopt. Voorlopig eerst maar kilometers maken. Na de lunch kregen we de melding dat we de snelweg af moesten wegens een afsluiting verderop. Nou, dat doen we dan maar. Deze weg liep parallel aan de snelweg en was prima te doen. Theo stelde voor om op Maps te kijken hoe lang het zou duren om zonder snelweg naar de Noordkaap te rijden. Dat was zo'n 30 km en 3 uur langer. Maar wij hebben het idee wel veeeeeeel mooier. (Op de snelweg was ik als bijrijder al in slaap gevallen). Dus inderdaad de route aangepast en gekozen voor snelweg vermijden. Wat een mooie uitzichten hebben we al gehad. De elanden nog niet gespot, maar die komen hopelijk nog wel.

We zijn tot laat (voor ons doen) doorgereden, uurtje of 6. Hapje gegeten en de "Bistro" van de camping en morgen weer door. De te rijden km tot de Noordkaap zijn inmiddels gezakt tot onder de 2000.

Willem

Leuk die berichten. T’is net of wij ook meerijden.